Co w trawie piszczy! Budowa domu, nauka nowego języka & perfumy z Zary

Na blogu już bardzo dawno nie było takiego luźniejszego wpisu, więc stwierdziłam, że podzielę się z Wami kilkoma rzeczami - tymi większymi, jak i mniejszymi z mojej prywaty. Nie jestem typem osoby, która lubi dzielić się swoją codziennością, bo jestem zdania, że moje życie nie jest na tyle ciekawe, aby ktoś chciał o nim regularnie czytać. Czasem jednak przychodzi taki czas, że w życiu wiele się dzieje :)


Zapraszam Was więc na wpis, w którym trochę sobie do Was pogadam. 


Wybór wymarzonego projektu


Wybór odpowiedniego projektu domu to pierwszy krok do realizacji marzeń o własnych czterech kątach. Wraz z moim K. długo nie mogliśmy się zdecydować. Milion stron internetowych, które proponują jeszcze więcej gotowych projektów. Oczywiście pamiętajcie, że projekt domu możecie stworzyć „od początku” z architektem. Wtedy nie ma miejsca na pomyłki, niedomówienia i poprawki. Wszystko będzie dopasowane pod wasze oczekiwania i wymagania. Takie rozwiązanie będzie jednak zdecydowanie droższe. Mimo wszystko my postawiliśmy na projekt gotowy, w którym będziemy wprowadzać tylko drobne poprawki. Projekt domu z poddaszem użytkowym o zwartej bryle. Wyróżnia się racjonalnym zagospodarowaniem niedużej powierzchni, gwarantującym wygodne użytkowanie domu. Zwarta i prosta bryła, dwuspadowy dach umożliwią szybką oraz ekonomiczną realizację. Także zaczynamy budowę!

Nauka nowego języka.. uczę się japońskiego!


Kultura japońska jest jedną z najbardziej wyjątkowych na świecie. Japonia, jako państwo wyspiarskie, przez wiele stuleci rozwijała się w izolacji od reszty świata. Wiele słów w języku japońskim nie można przetłumaczyć na polski lub inne języki ze względu na wyjątkową kulturę Japonii. Osobiście kulturą japońską zaczęłam interesować się już w gimnazjum, czyli naprawdę dawno temu, jednak za naukę języka zabrałam się dopiero tego roku, kiedy pod choinką znalazłam książkę do nauki japońskiego ;) 


Co potrafię na ten moment? Hiraganę, katakanę oraz kilka znaków kanji. Cały czas ogarniam gramatykę itd. Za mną również coraz więcej słówek. Każdy rozdział dotyczy czegoś innego, więc automatycznie moje japońskie słownictwo również się powiększa. Na spokojnie można powiedzieć, że ogarniam podstawy :)  Naprawdę uwielbiam ten język!

Perfumy z Zary "Orchid"


Mój ulubieniec w ostatnim czasie! Zapach, który zwraca uwagę innych w otoczeniu. Często słyszę pytania co to za zapach. Cudowny, kwiatowy, delikatny, ze słodkimi nutami - taki właśnie jest ten zapach. Utrzymuje się kilka godzin na skórze, a na ubraniach jeszcze dłużej. Nutę głowy stanowi Bergamotka; nutą serca jest Orchidea; nutą bazy jest Wanilia. Ogólnie bardzo je polecam i sama na pewno sięgnę po jeszcze jakiś zapach tej marki!


Dajcie znać co u Was!

Komentarze

  1. Gratuluję kochana i budowy domu i nauki japońskiego :D Dla mnie te wszystkie azjatyckie języki wydają mi się kosmiczne ;) Oby budowa przebiegała sprawnie i bez problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia z budową domu! Mam nadzieję, że pójdzie faktycznie szybko. :D Mam dom o podobnej bryle, tylko że z garażem i piwnicą, jego postawienie od wejścia murarzy do zrobienia krokwi zajęło 2 miesiące. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również mam nadzieję, że pójdzie to wszystko sprawnie, chociaż muszę przyznać, że czas nas nie goni :)

      Usuń
  3. Kupiliśmy dwupiętrowy segment i wiem, że jak będziemy budować dom, to tylko parterowy. Już teraz płaczę, jak idę po coś na samą górę, schodzę na parter i uświadamiam sobie, że jednak czegoś zapomniałam 😂😉🙈

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś parterowe domy nie są dla mnie, kompletnie nie w moim guście, zawsze podobały mi się te z poddaszem użytkowym 🥰

      Usuń
  4. Piękny dom, pozazdrościć :) Te perfumy chętnie poznam, gratuluję też nauki języka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powodzenia z domem! Perfumy muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Póki co ćwiczę mój język angielski, ale zbyt mało czasu na to poświęcam. Dużo wytrwałości przy budowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, angielski również cały czas staram się rozwijać :) Dziękuję!

      Usuń
  7. Uwielbiam języki obce. Znam angielski, niemiecki i troszkę hiszpańskiego. :D Japoński to dla mnie czarna magia. podziwiam, że podjęłaś się jego nauki i trzymam kciuki! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest to angielski, podstawy francuskiego i teraz japoński :) Piękny język, dziękuję :)

      Usuń
  8. Trzymam kciuki, aby budowa domu przebiegła bez żadnych komplikacji :D
    Jestem ciekawa zapachu tych perfum :D Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny projekt domu gratulacje, również nauki japońskiego. Zapach znam, jest bardzo ładny. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja się uczę koreańskiego, ciężko mi to idzie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Łoo powodzenia z japońskim! Przyjaciółka swego czasu uczyła się go, miała nawet w planach takie studia, ale ostatecznie wygrała psychologia;) A język jako dodatek. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Drogi czytelniku! Skoro trafiłeś na mojego bloga, będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza :) Jednocześnie informuję, że komentarze obraźliwe, świadczące o nie przeczytaniu artykułu lub służące wyłącznie autoreklamie będą przeze mnie ignorowane, a ich autorów nie odwiedzam.